Veelgestelde vragen

Moet ik mijn fruit gratis aanbieden?

Neen dat moet niet. Je kan ook een wederdienst vragen in de vorm van onderhoud, advies of een deel van het geplukte fruit…

Je mag ook geld vragen. Hou dan wel rekening met een aantal voorwaarden:

Hoe zit dat met de verzekering?

De plukker kan bij schade of ongeval een beroep doen op zijn eigen familiale verzekering. De aanbieder kan nooit aansprakelijk gesteld worden, tenzij er -na een val van zijn ladder- een duidelijk gebrek aan de ladder kan aangetoond worden. Je kan altijd aan je eigen verzekeraar meer uitleg vragen of een tijdelijke verzekering afsluiten.

Kan ik mijn aanbod van de website halen?

Is je fruit niet (meer) beschikbaar of je wil niet meer gecontacteerd worden? Dan moet je ons dat gewoon even laten weten via goedgeplukt@rlh.be of telefoneren naar 011 31 38 98. Dan halen wij je aanbod van de website. Via dezelfde weg kunnen we je aanbod ook terug op de site zetten.

Je kan natuurlijk ook altijd zelf inloggen met je account en de opmerking bij je aanbod aanpassen.

Moet ik mijn boomgaard permanent openstellen?

Zeker en vast niet. Je kan met elke plukker individueel afspraken maken over hoe, wanneer en hoeveel er geplukt mag worden.

Ik ben niet van Haspengouw, mag ik dan ook op het platform?

Als je wil komen plukken ben je altijd welkom, van waar je ook komt.

Heb je fruit aan te bieden, dan vragen we wel dat dit in de regio Haspengouw of Voeren is. Deze website is namelijk een initiatief van het regionaal landschap Haspengouw en Voeren en werd gefinancierd door Europa, Vlaanderen en de Provincie Limburg voor het behoud van hoogstamboomgaarden in deze regio.

Je kan steeds kijken of er een Regionaal Landschap actief is in jouw regio en hun contacteren. Of kijk eens op de website van Velt, zij hebben ook een pagina met Ecozoekertjes

Kan niet inloggen. Ik krijg de melding: “Er bestaat al een account met dit e-mailadres. Gelieve in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord.”

Dit kan voorkomen als je al geregistreerd bent onder ‘ik wil fruit‘ en nu wil registreren onder ‘ik heb fruit‘. Je kan dan ofwel registreren met een ander mailadres of ons vragen om je oude account te verwijderen ( via goedgeplukt@rlh.be )